۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۵۸۲۰۳۵
آیت الله امامی کاشانی:

دشمن با فاسد جلوه دادن دستگاه ها در پی ناامیدی مردم است| به معاهدات بیگانگان با سوء ظن نگاه کنیم

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که به معاهدات بیگانگان باید با سوء ظن نگاه کنیم، گفت: ما باید نسبت به پیشنهادات دشمن نگاهی هوشیارانه داشته باشیم.
آیت الله امامی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به مطالبات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رؤسای قوا گفت: ایشان در این دیدار از مسؤولان خواستند تا مشکلات مردم را با جدیت حل کنند؛ با توجه به نامه امیرمؤمنان(ع) به مالک اشتر و همچنین سایر روایات، مسؤولان باید مشورت پذیر باشند و از پیشنهادات افراد دانا و دلسوز بهره ببرند.

وی ضمن تقدیر از 900 نفر از اساتید بسیجی دانشگاه های سراسر کشور که برای حل مشکلات کشور اعلام آمادگی کرده بودند، اظهار داشت: بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب کشور ما از ظرفیت های بسیاری برخوردار است و با همین ظرفیت می تواند تحریم ها را شکست داده و بر توطئه دشمنان پیروز شود.

آیت الله امامی کاشانی به توطئه های دشمن برای نابودی جمهوری اسلامی اشاره و عنوان کرد: ملت ایران با جدیت به راه خود ادامه خواهد داد و دشمن نیز همه آرزوهایی که برای نابودی جمهوری اسلامی در سر می پرورداند را به گور خواهد برد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که حدود یک ماه قبل دولت آمریکا به مرکز تحقیقات پارلمان آمریکا اعلام کرد تا طرحی برای غلبه بر جمهوری اسلامی ارائه دهد، تصریح کرد: در این پارلمان تصویب شد تا برای غلبه بر ایران ابتدا باید دولت و همه قوای جمهوری اسلامی به فساد سیستماتیک متهم شوند؛ اگر ملت ایران به هر طریقی در بازی دشمن قرار گیرند در حقیقت اسباب پیروزی دشمن را فراهم کرده اند.

وی به هشدارهای صریح رهبر معظم انقلاب در زمینه توطئه های استکبار جهانی در دیدار خبرگان اشاره و ابراز کرد: ایشان فرمودند دشمن با فاسد جلوه دادن همه دستگاه های حکومتی جمهوری اسلامی و ایجاد تفرقه میان مسؤولان و متهم کردن رهبران جامعه اسلامی به فساد، می خواهد مردم را از حکومت اسلامی ناامید کرده و سپس بر امت اسلامی غلبه کند؛ بر این اساس همه ما باید از اهانت و توهین به یکدیگر پرهیز کنیم و راه نقد عالمانه و دلسوزانه را در پیش بگیریم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به این که به معاهدات دشمن باید با سوء ظن نگاه کنیم، مطرح کرد: ما باید نسبت به پیشنهادات دشمن نگاهی هوشیارانه داشته باشیم و با آگاهی و هوشیاری برای کشور تصمیم بگیریم؛ کشور ما از یک اساس منظم برخوردار است که همه قوا و دستگاه های نظام همه و همه تحت نظر ولایت فقیه فعالیت می کنند، یعنی نظام کلی کشور به دست رهبری است و ملت ایران باید در نظر داشته باشند که امور کشور سلسله مراتب دارد و به همه امور با این دیدگاه بنگرند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که رهبر معظم انقلاب همواره بر پرهیز از تضعیف کردن نظام و توهین به یکدیگر تأکید دارند، گفت: انتقادها باید فنی، علمی و مدرسه ای بوده و از خالی از اهانت باشد.

وی با بیان این که دنیای غرب و استکبار به دنبال این است تا جمهوری اسلامی را منزوی کند، تصریح کرد: آمریکا در هیچ برهه ای از زمان مثل امروز تنها و منزوی نبوده است و مردم از او جدا نبوده اند؛ آمریکا، صهیونیست ها و سعودی ها بدانند که حق پیروز است و آن کسی که منزوی، ذلیل و رسوا خواهند شد خودشان هستند.

به گزارش رسا، آیت الله امامی کاشانی همچنین در خطبه های اول نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به این که تمرکز بر دنیا فسادآور است، گفت: دنیا را باید دالانی قرار دهیم که در آخرت به سعادت برسیم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که بر اساس روایات هر عملی از یک باطن برخوردار است، اظهار داشت: کسی که در باطن خیانت کند خدای متعال ظاهر آن شخص را هم آلوده نشان می دهد و او را رسوا می سازد؛ احتکار، گران فروشی، شهوترانی، دروغگویی و عیاشی یک باطن پلید دارد که اشخاص زشت سیرت آن را ظاهر می کنند.

وی با بیان این که بر اساس روایات، فساد از آرزوهای طولانی، حرص و غرور نشأت می گیرد، عنوان داشت: انسان باید اندازه نیازهای خود از دنیا بهره بگیرد، زیرا زیاده خواهی به معصیت خداوند منجر خواهد شد و انسان را رسوا خواهد کرد؛ مال اندوزی و احتکار کار درستی نیست، زیرا جامعه متضرر شده و مسلمان ها در دردسر می افتند؛ این کار حرام است چون اقتصاد جامعه را مشکل مواجه خواهد کرد.

آیت الله امامی کاشانی با تأکید بر این که امروز دشمنان اسلام کمر به نابودی آن بسته اند، اظهار کرد: کسانی که در این زمان نیاز ملت و امت اسلام را احتکار کرده و با تقلب و فریب مردم از دشمن حمایت می کنند، بدانند که خداوند آن ها را به جهنم بشارت داده است.

امام جمعه موقت تهران با ابراز خرسندی از برنامه قوه قضائیه برای برخورد با مفسدان اقتصادی مطرح کرد: این حرکت باید تقویت شده تا با همه مفسدان اقتصادی به صورت قاطعانه  برخورد شود./841/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات